מחיקת חובות למעוטי יכולת

עד לשנת 2019 ניתן היה להגדיר חייב כ"מוגבל באמצעים", ובפרט אם לאותו בעל חוב לא היו נכסים שניתן לעקל או למכור. מאז אותה שנה, שבה נכנסה לתוקף רפורמה מקיפה לגבי מחיקת חובות והליכי חדלות פירעון, ההגדרה הנ"ל כבר אינה תקפה. יחד עם זאת כשישנם אנשים מעוטי יכולת שנקלעו לחובות, הדבר בא לידי ביטוי בהסדר התשלומים שנקבע להם. על-מנת לאפשר מחיקת חובות למעוטי יכולת ישנם מספר פתרונות אפשריים ובראשם הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. למרות הקושי המובן, כדאי מאוד להיעזר בעורך דין שזהו תחום המומחיות שלו. במשרד עורכי דין פרלמן ושות' מטפלים במקרים אלה ברגישות ובמקצועיות.

מחיקת חובות למעוטי יכולת – דגשים חשובים

  • תום לב – ההליך הרלוונטי במקרה של חובות של מעוטי יכולת הוא הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הליך זה מוצע ע"י המדינה לכל אדם שצבר חובות, בתנאי שמקורם בתום לב (כלומר לא מדובר בהונאה, והאדם נכנס לתהליך מתוך רצון כן לשלם חלק מהחובות בהתאם ליכולותיו האמיתיות).
  • היקף החובות – כשאדם צובר חובות מעל לרף הקבוע בתקנות (כ-160,000 ש"ח נכון ל-2023), הבקשה לפתיחת ההליך הנ"ל תוגש לממונה על הליכי חדלות פירעון שבמשרד המשפטים. במקרה של חוב נמוך, ההליך מנוהל במערכת ההוצאה לפועל.
  • חקירת יכולות – על-מנת לבחון אם החייב אכן עונה להגדרה (הכאמור לא פורמלית) של "מעוטי יכולת" מתבצעת בדיקה יסודית ומקיפה של יכולותיו הכלכליות, ועל בסיס זה ייקבע הסדר תשלומים שמתחשב בהכנסותיו – ומותיר לו מספיק משאבים כספיים כדי לחיות ברווחה מינימלית.

הסדר הוגן בזמן קצר ככל האפשר

מחיקת חובות למעוטי יכולת מאפשר גם לאנשים שמתמודדים עם קושי כלכלי ממשי לנהל שגרת חיים סבירה, ובעיקר להוריד את המשקולת המשמעותית מעל גבם – באמצעות הסדר הוגן שיושג בזמן קצר ככל האפשר. זוהי המומחיות של משרד עורכי דין פרלמן ושות' שייסד עוה"ד טל שמואל פרלמן. צוות המשרד מתגייס לעזרת כל לקוח וכל לקוחה, ומתנהל בזמינות מרבית ושקיפות מלאה – כך שהחייב ידע שהוא לא לבד אלא יש מי שפועל למענו.

שתפו תוכן זה:

לתוצאה מיטבית פנו אלינו
צרו קשר עם עו"ד טל פרלמן
×

שיחת ווטסאפ

דילוג לתוכן